Αντίθετος με τη δημιουργία Συμβουλίου Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής, που ανακοίνωσε εχθές ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, είναι ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης ο οποίος είπε ότι το κράτος είναι για να διευκολύνει και όχι να κατευθύνει ή να ποδηγετεί τις προσπάθειες δημιουργίας θετικής εικόνας για τη χώρα μας, που δεν περιορίζεται στο branding της Αθήνας που σαν πρωτεύουσα «την έχουμε κορώνα στο κεφάλι μας».
Οι πόλεις και εν προκειμένω η Θεσσαλονίκη διεκδικούν την ανεξαρτησία τους στο να επιλέξουν την μπράντα που εκπροσωπεί τη δική τους περιοχή, την μπράντα που θα υποστηρίξουν και η οποία στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης είναι το «Thessaloniki, many stories, one heart».
Τα παραπάνω δήλωσε ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του 4ου Export Summit που πραγματοποιείται σήμερα, με διοργάνωση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος.
Ο κ. Μπουτάρης τόνισε ότι η δημιουργία brand είναι κάτι πολύ περισσότερο από την υιοθέτηση ενός logo, καθώς αυτό που το λογότυπο αντιπροσωπεύει πρέπει να υποστηρίζεται από όλους, επιχειρηματίες, οδηγούς ταξί, καταστηματάρχες, επαγγελματίες του τουρισμού, φορείς.
Για τη στόχευση του Δήμου Θεσσαλονίκης, στη στρατηγικό προβολής της πόλης στο εξωτερικό, μέσα από την «διπλωματία των πόλεων» αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Σπύρος Πέγκας που μίλησε για την προσεγγιση των ώριμων αγορών, φέτος και το επόμενο μεγάλο βήμα που θα είναι η οργάνωση αποστολών σε ΗΠΑ, Καναδά, Ινδία και Κίνα.
Με τα περιορισμένα οικονομικά μέσα που διαθέτει ο Δήμος, η εξωστρεφής πολιτική που έχει εισάγει και μάλιστα σε συνεργασία με τοπικούς οικονομικούς φορείς, έχει φέρει θετικά αποτελέσματα στον τουρισμό, που μετρώνται με θεαματική αύξηση στον αριθμό των διανυκτερεύσεων, που το 2015 έφτασαν στα 2,2 εκατομμύρια, από 1,3 εκατ το 2010.
Η Θεσσαλονίκη έχει ήδη αρχίσει να βαδίζει αποφασιστικά στο δρόμο του city branding, σε ένα δρόμο που τώρα ετοιμάζεται να μπει η Νάουσα, όπως είπε ο δήμαρχος κ Νίκος Κουτσογιάννης. Η πόλη τώρα προσπαθεί να καταλήξει στο brand, στο ποια εικόνα, ποια σύνθεση χαρακτηριστικών θα αποτελεί το brand της, ποια θα είναι αυτή η ταυτότητα που βρίσκει αυτόματα ανταπόκριση στο μυαλό των πολιτών. Είναι η Νάουσα του κρασιού, του ιστορικού παρελθόντος, του φεστιβάλ κινηματογράφου, των νερών; Για να γίνει αυτό το ξεκίνημα ο Δήμος Νάουσας υπέγραψε σύμβαση με ιδιωτική εταιρεία για να δημιουργηθεί το brand της πόλης.
Την πολύ χρήσιμη εμπειρία του Άμστερνταμ μετέφερε η κ. Reniera van Pallandt, επικεφαλής των Οικονομικών και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών.
Το Άμστερνταμ, με το I amsterdam, κτίζει την εικόνα του σαν ένα επιχειρηματικό κέντρο, μαζί με την γύρω περιοχή. Το Άμστερνταμ είναι βέβαια και τουριστικός προορισμός όπως και κέντρο νεοφυών επιχειρήσεων/ start ups. Κυρίως όμως, είναι διεθνές επιχειρηματικό κέντρο. Όταν οι κάτοικοι είναι 800.000 , στη περιοχή δραστηριοποιούνται 250.000 επιχειρήσεις ενώ στη πόλη έδρα έχουν 465 πολυεθνικές εταιρείες.
Έτσι, το Άμστερνταμ, σε εποχή γενικότερης οικονομικής ύφεσης, πήγε κόντρα στη κρίση, καθώς καταγράφεται μείωση της ανεργίας.
Πηγή: voria.gr