Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Editors Picks

Πέμπτη 28 Απριλίου 2016

Συναυλία της ΚΟΘ στη Ροτόντα | Τηλεοπτική Μετάδοση

Δύσκολα θα ξεχάσει κάποιος από τους (ελάχιστους δυστυχώς λόγω των κανονισμών) τυχερούς φιλόμουσους τη συγκλονιστική συναυλία της Κ.Ο.Θ., στο επιβλητικό μνημείο της πόλης. Μέσα σε κλίμα κατάνυξης, για το οποίο προδιαθέτει βεβαίως ο ίδιος χώρος, ενισχύθηκε όμως και από το υπέροχο πρόγραμμα της συναυλίας που συνδύασε θρησκευτική μουσική από τη δυτική και την ανατολική Χριστιανική παράδοση, οι θεατές έζησαν μία αληθινή μυσταγωγία.


Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, παρουσίασε μία ξεχωριστή συναυλία, μέσα στο εμβληματικό μνημείο της Θεσσαλονίκης, με κατανυκτικά έργα κορυφαίων δημιουργών. Την Κ.Ο.Θ. διευθύνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Γεώργιος Βράνος. Συμμετέχει η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης σε διδασκαλία Μαίρης Κωνσταντινίδου.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε την περίφημη 'Εισαγωγή' από το ‘Μεγάλο Ρωσικό Πάσχα’ του Ρίμσκι-Κόρσακοφ, που παραπέμπει σε λειτουργία της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και στα παραδοσιακά λειτουργικά άσματα Obikhod. Ο συνθέτης αναπαριστά μουσικά τη μετάβαση από τη μυστηριακή κατάνυξη και το βουβό θρήνο του Μεγάλου Σαββάτου, στην εκρηκτική γιορτινή ατμόσφαιρα της Κυριακής του Πάσχα.

Το 'Ave Verum Corpus' του Μότσαρτ είναι ένας Ευχαριστηριακός Ύμνος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας που χρονολογείται από τον 14ο αιώνα και αποδίδεται στον Πάπα Ιννοκέντιο Δ’. Πολλοί συνθέτες έχουν μελοποιήσει τον ύμνο σε διάφορες εκδοχές, ολόκληρο ή μέρη του. Η εκδοχή του Μότσαρτ, που γράφτηκε το 1791 για τους εορτασμούς του Corpus Christi στο Μπάντεν της Αυστρίας, είναι η πλέον διαδεδομένη, ενώ ακόμη και σήμερα περιλαμβάνεται στη Θεία Λειτουργία της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.

Ακολούθησαν τρία χορωδιακά μέρη (Kyrie, Dies Irae, Lacrimosa) από το εμβληματικό Ρέκβιεμ του Μότσαρτ, το έργο που αποτέλεσε το κύκνειο άσμα του συνθέτη, δημιουργώντας παράλληλα το τεράστιο ζήτημα της αυθεντικότητάς του, λόγω του ότι ο θάνατος τον πρόλαβε πριν το ολοκληρώσει.

Η '3η Συμφωνία' του Θεοδωράκη βασίζεται στο ποίημα του Σολωμού ‘Τρελή Μάνα’, με αναφορές και στην ‘Πόλη’ του Καβάφη. Στο τρίτο μέρος του έργου, ο συνθέτης επεξεργάζεται τρεις βυζαντινούς ύμνους της Μεγάλης Παρασκευής, ενώ χαρακτηριστικό σημείο αποτελεί η υπόμνηση των ήχων της καμπάνας της Αγίας Σοφίας.

Το ‘Αλληλούια’ είναι το πλέον γνωστό μέρος του ορατόριου 'Μεσσίας' του Χέντελ, όπου ο συνθέτης μελοποίησε μία σειρά παραπομπών στη Βίβλο με θέμα τον Μεσσία καταφέρνοντας να συνδυάσει στοιχεία της θείας λειτουργίας με τη χορωδιακή παράδοση της Αγγλίας και την παραδοσιακή μουσική της Ιταλίας και της Γερμανίας. 

Η Κ.Ο.Θ., η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης και ο μαέστρος Γεώργιος Βράνος, κέρδισαν το θερμό χειροκρότημα του κοινού για τη σπουδαία τους εμφάνιση.

Οι συντελεστές ευχαρίστησαν τους ανθρώπους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης για την καλή συνεργασία και τη φιλοξενία τους και ελπίζουν να επαναληφθούν τέτοιες βραδιές στο εγγύς μέλλον.


Η συναυλία μαγνητοσκοπήθηκε από την ΕΡΤ3 και θα μεταδοθεί το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής (29/4) ώρα 23:30 και σε επανάληψη τη Δευτέρα του Πάσχα (2/5) στις 9:00 το πρωί.

Πρόγραμμα:

Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ (1844-1904): Εισαγωγή από ''Μεγάλο Ρωσικό Πάσχα", έργο 36
Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ: (1756-1791): Ave Verum Corpus
Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ: (1756-1791): Requiem Mass σε ρε ελάσσονα, Κ626 (Kyrie, Dies Irae, Lacrimosa)
Μίκης Θεοδωράκης: (1925-): Συμφωνία αρ. 3 (3ο μέρος)
Γκέοργκ Φρήντριχ Χέντελ: (1685-1759): Μεσσίας (Alleluja)

ΧΟΡΗΓΟΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ: Mediterranean Palace Hotel
ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΕΡΤ, ΕΡΤ3, Γ’ Πρόγραμμα, 958 FM, 102 FM, TV100, FM100, Καθημερινή, Χρώμα 105.8 fm, Cityportal, Grekomania, thousandnews.gr

Οne Salonica

Disqus Shortname

Comments system