Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Editors Picks

Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

ΕΒΕΘ: Οκτώ στους δέκα καταναλωτές της Θεσσαλονίκης ανησυχούν για τις εξελίξεις στο προσφυγικό

Ανησυχούν για το προσφυγικό παρότι παραδέχονται πως δεν έχει επηρεάσει τη ζωή τους άμεσα -για κάποιους μάλιστα κρύβει και επιχειρηματικές ευκαιρίες. Την ίδια στιγμή έξι στους δέκα έχουν συγγενείς και φίλους που είτε πήραν το δρόμο της μετανάστευσης, αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον, είτε το σκέφτονται.
Αντιφατικό, όσο και η εποχή μας, είναι το αποτέλεσμα από τις ad hoc ερωτήσεις που τέθηκαν σε 1.500 Θεσσαλονικείς -καταναλωτές και επιχειρηματίες- στο πλαίσιο της έρευνας οικονομικής συγκυρίας «Βαρόμετρο του ΕΒΕΘ».

Οκτώ στους δέκα καταναλωτές στο νομό Θεσσαλονίκης δηλώνουν ότι τους ανησυχούν οι εξελίξεις στο προσφυγικό, είτε «πολύ» (50%) είτε «αρκετά» (30%). Ο φόβος δεν πηγάζει από την εμπειρία τους, αφού μόνο ένας στους τέσσερις διαπιστώνει ότι οι εξελίξεις στο προσφυγικό έχουν επηρεάσει σε κάποιο βαθμό τη ζωή τους, είτε «πολύ» (13%) είτε «αρκετά» (12%), ενώ η συντριπτική πλειονότητα δηλώνει ότι δεν έχει επηρεαστεί («καθόλου» 62%, «λίγο» 12%).

Ανήσυχοι για τις εξελίξεις είναι και επτά στους δέκα επιχειρηματίες, από «αρκετά» (28%) έως «πολύ» (43%) αν και σε ίδια αναλογία διαπιστώνουν ότι το προσφυγικό δεν έχει επηρεάσει την επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Το 43% θεωρεί ότι το προσφυγικό πρόβλημα είναι απειλή για τις επιχειρήσεις στο νομό Θεσσαλονίκης, ωστόσο μόνο το 13% λέει ότι το προσφυγικό έχει επηρεάσει «πολύ» (και το 16% «αρκετά») τη λειτουργία της επιχείρησης. Αξιοσημείωτο είναι ότι περίπου μία στις 10 επιχειρήσεις (11%) αντιμετωπίζει τις εξελίξεις στο προσφυγικό ως επιχειρηματική ευκαιρία.

Εντυπωσιακό εύρημα της μέτρησης είναι ότι σχεδόν έξι στους δέκα ερωτηθέντες δηλώνουν ότι υπάρχει στο στενό τους οικογενειακό κύκλο κάποιο άτομο ή κάποια άτομα που είτε έχουν ήδη μετακινηθεί στο εξωτερικό για λόγους εύρεσης θέσης εργασίας (40%) είτε το σκέφτονται (18%).

Επιμένουν ελληνικά

Δυο στους τρεις καταναλωτές του νομού Θεσσαλονίκης δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα για την αγορά κάποιου προϊόντος, με την προϋπόθεση να είναι ελληνικής κατασκευής ή παραγωγής. Οι περισσότεροι δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν τιμή αυξημένη μέχρι 10% επιπλέον (67%), με το σταθμισμένο μέσο όρο να διαμορφώνεται στο 15% περίπου.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι καταναλωτές στη Θεσσαλονίκη:

- Δεν θα επιθυμούσαν τη λειτουργία της αγοράς όλες τις Κυριακές του έτους (75%).

- Θεωρούν ότι το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων στην αγορά της Θεσσαλονίκης τους εξυπηρετεί απόλυτα (87%).

- Πιστεύουν ότι η αγορά της πόλης διαθέτει όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που χρειάζονται (88%).

- Βρίσκουν τις ανταγωνιστικές τις τιμές στην αγορά της Θεσσαλονίκης σε σχέση με άλλες πόλεις της Ελλάδας (56% ή 72% όσων απάντησαν στην ερώτηση).

Στις επιχειρήσεις τέθηκαν ερωτήσεις για το φορολογικό και το ασφαλιστικό. Σύμφωνα με την έρευνα, οι μέχρι στιγμής προτάσεις της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό και το φορολογικό, όπως αυτές παρουσιάζονται στον Τύπο, αντιμετωπίζονται καθολικά αρνητικά από τον επιχειρηματικό κόσμο: το 90% θεωρεί ότι οι προτάσεις αυτές κινούνται σε λάθος κατεύθυνση στο φορολογικό. Επίσης το 83% δηλώνει ότι οι προτάσεις σχετικά με το ασφαλιστικό βρίσκονται επίσης σε λάθος κατεύθυνση.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Μακεδονία" την Τετάρτη 20 Απριλίου 2016

Οne Salonica

Disqus Shortname

Comments system